Thursday, 7 February 2013

Februari.



Dah lama blog aku menyepi. Walaubagaimanapun, ada cara untuk aku terbitkan entri ini dengan cara automatik. Telah pra-siap ketika kapal aku masih dapat capaian internet, dan aku harap ia akan muncul di blog tepat pada masa. Mungkin tak berapa nak sama masa sebab zon masa berbeza, tapi bolehlah.

Bersempena 7 Februari 2013, aku nyanyi sendiri lagu ini walaupun orang lain atas kapal ini tak faham. Dan aku taip kembali lirik ini sendiri tanpa tiru-dan-tampal. Sekian.


Dia, insan pertama yang bertakhta
Dia, insan pertama yang ku cinta
Dia, pernah membuatku bahagia
Dia yang mengajarku tentang erti rindu.

Dia,
Yang dulu pernah ku sanjungi
Pergi sehingga kini tak berganti
Hilang dari pandangan hidup ini
Membawa luka pedih tak terperi.

Tiada ku duga permulaan yang jernih
Menjadi keruh dengan tiba-tiba
Bisa rintangan antara ku dan dia
Cinta terhalang oleh orang tua.

Kini terkilan sungguh rasa hati
Dia tak pernah lagi ku temui
Dia ku abadikan dalam jiwa
Terima kasih atas segalanya..

Successfully published on Feb 07, 2013

Selit-selit: Makna lagu ini pada aku? Kira macam penterbalikan dari lagu Relaku Pujuk yang pernah aku dengar ketika di kedai satay Haji Samuri di Kajang, Selangor dulu.

11 comments:

cik kaki ketawe said...

masih di atas kapal ke?

lirik memang mendalam...hoho...boleh jual kalau buat album ni...

paripariputih said...

wah terubat rindu aku kat ko budak laut hahaha eh >..< sabau jer la... lagu pujiah latip ni

Jay Ar said...

Lamanya tak dengar cerita org laut ni...rindu pulak...

Pandai juga RL cipta lirik...nanti boleh masuk anugerah lirik terbaik kat TV tu...

Chic Na said...

lama tak baca kat sini. hai eddie.. :)

Cik Muda said...

org laut masih di laut ke tu?

aimi adilah said...

mcm pth je??? jgn risau aku ade ahahahhaha :P

Wadi AR said...

rumah aku dekat dgn kedai sate tu

Cik Zaitul said...

kemahen lirik lagu tuh..jiwa punjangga sunguh..

jum lepak lagi uma ppp..kompom ai ikut..ehhh..

Cik Zaitul said...

kemahen lirik lagu tuh..jiwa punjangga sunguh..

jum lepak lagi uma ppp..kompom ai ikut..ehhh..

Anonymous said...

Bila kita musnahkan hidup seseorang bukan senang nak buat hidup kita bersinar balik. Semoga berjaya.

cik amal said...

jiwang~~